ÖSTERSJÖRESA dag 6

Idag hade vi våra guidningar och jag guidade ihop med Alinde, Fanny, Agnes, Eleonore och Ossain. Okej careface på det. Gick faktiskt ganska bra för en gång skull, om ni som bryr er vill veta. Vid tretiden tog vi bussen till hamnen och båtturen inhöll ungefär samma händelser som båtturen till Riga, iallafall fram tills vi gick och la oss. 

Vid 3 halv 4 tiden vaknar jag av att Klara skriker att vi måste ut. Fattar inte riktigt vad som händer, men förstår snabbt att larmet har gått. Klara och Kerstin försvinner ganska fort och Tove och jag är lite mer lugna av oss. Vi tar på oss varma kläder och springer ut i korridoren och märker att branddörrarna är stängda. För första gången inser jag att det verkligen kan ha hänt ngt farligt. Vi springer tillsammans med flera andra i klassen ut där vi blir stannade av räddningspersonal. Efter några långa minuter med rök och lukt, får vi äntligen reda på att elden är släckt och att det inte är någon fara längre. De flesta var ganska panikslagna och vi fick hjälpas åt att lugna ner varandra. Jag, My, Maria och Lovisa var i "det lugnare slaget" och gick efter några timmar tillbaka till hytten och sov. Ja det var ungefär det som hände. Låter lite töntigt nu när man skriver det, men jag kan lova er att det är en upplevelse som man klarar sig utan. 

Haha, Bullen och Alinde lekte lite med Mimmis löshår ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0