ÖSTERSJÖRESA dag1.

Tänkte berätta lite om Östersjönresan jag precis varit på.
Första dagen, alltså på onsdagen, vaknade jag upp hos M efter lite festligheter dagen innan. Vi satte oss på en buss i några timmar tills vi kom fram till Stockholm. Väl framme där klev vi på Silja Festival båten mot Riga. Lärarna tjatade hela tiden om att vi inte fick så sjävla eftersom att "ryska gubbar" kan vara ganska på osv. Tyckte först att dom överdrev ganska mycket, men förstod ganska fort att jag inte skulle vela gå själv där på båten. På båten fick vi "lektion" av en säkerhetsgubbe hur vi skulle utrymma om det hände något osv. Vi fick prova flytvästar och sitta i livbåten. Och tur var kanske det. Jag åt buffe tillsammans med Johan och Agnes och avslutade kvällen med fullt ös medvetslös med resten av SP10. Delade båthytt med mina fina pendlarvänner Klara, Kerstin och Tove vilket gjorde kvällen ännu bättre. Efter en ganska skakig och sjösjukig natt lyckades jag somna och fick några timmars sömn iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0